Naar hoofdinhoud
Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Triptych:
The missing door, The lost room and The hidden floor

Peeping Tom

01 > 05.02.2022
Dans

Lichamen, beroofd van hun bewegingsvrijheid, worstelen in drie afgesloten ruimtes. Eerst krijgen we een man te zien, gedoemd tot het bestaan van een schim, opgesloten in een labyrint waarvan de deuren onverzettelijk dicht blijven. Vervolgens een schip, bewoond door gekwelde personages. Tenslotte een restaurant, in de greep van het stijgende water. Peeping Tom presenteert hier een remake van The missing door, The lost room en The hidden floor en stelde hiervoor een volledig vernieuwd dansensemble samen. We krijgen drie korte stukken te zien, die reeds in een andere vorm werden opgevoerd tussen 2013 en 2017 met het Nederlands Dans Theater (NDT 1). 

De voorstellingen van Gabriela Carrizo en Franck Chartier houden het midden tussen theater en choreografische creatie. Ze starten vanuit een alledaagse situatie, maar zoeken al snel het pad naar de vervreemding op. De personages zijn gedestabiliseerd en leveren strijd in een hyperrealistische en verontrustende wereld, waarin hooguit enkele tijdelijke en wazige oriëntatiepunten voorhanden zijn. Herinneringen of voorgevoel? De scènes, opgezet als filmdecors, tonen een verrassende en extreme ruimte waarin humor en kwetsbaarheid hand in hand gaan met griezelige beklemming. De dansers maken ons deelgenoot van een acrobatisch schouwspel dat grenst aan het onwezenlijke en dat ook getuigt van een absoluut technisch meesterschap. Daarbovenop biedt Triptych: The missing door, The lost room and The hidden floor een unieke taal waarin het gezichtsbedrog een magische dimensie ontvouwt.

Kalender

  • - 20:00
  • - 19:30
  • - 20:00
  • - 20:00
  • - 20:00

Informatie

Taal

EN surtitrage FR, NL

Plaats

Grande Salle

Duur

120'

Casting

Concept & regie
Gabriela Carrizo 
Franck Chartier 

Met
Konan Dayot 
Fons Dhossche 
Lauren Langlois 
Panos Malactos 
Alejandro Moya 
Fanny Sage 
Eliana Stragapede
Wan-­Lun Yu 

Artistiek assistent
Thomas Michaux 

Geluidscompositie & arrangementen
Raphaëlle Latini 
Ismaël Colombani
Annalena Fröhlich 
Louis-­Clément Da Costa
Eurudike De Beul 

Lichtontwerp 
Tom Visser 

Kostuums 
Seoljin Kim 
Yichun Liu 
Louis-Clément Da Costa 

Decorontwerp
Gabriela Carrizo 
Justine Bougerol

Decorbouw
Ateliers du Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Technische coördinatie
Pjotr Eijckenboom (creation)
Giuliana Rienzi (tour)

Techniek 
Bram Geldhof, Ilias Johri (lights)
Tim Thielemans, Jonas Castelijns (sound)

Algemene leiding
Johan Vandenborn

Regieassistent
Clement Michaux
Kato Stevens

Algemeen inspiciënt TN
Rodolphe Maquet

Lichtregie TN
Isabel Scheck
Didier Covassin

Podiumregie TN
Christophe Blacha
Pierre Ottinger
Ludovic John
Lucas Hamblenne

Aankleding TN
Marie Baudoin

Tour manager 
Amaury Vanderborght

Productie
Helena Casas

Communicatiemedewerker 
Sébastien Parizel 

Administratie
Veerle Mans 

Basé sur Adrift, créé avec les danseurs de NDT 1: Chloe Albaret, Lydia Bustinduy, César Faria Fernandes, Fernando Hernando Magadan/Spencer Dickhaus, Anna Hermann, Anne Jung, Marne Van Opstal, Roger van der Poel, Meng-­keWu, Ema Yuasa/Rena Narumi, avec assistance artistique par Louis-Clément Da Costa, Seoljin Kim et Yi-Chun Liu.

Productie
Peeping Tom 

Coproductie
Opéra National de Paris, Opéra de Lille, Tanz Köln, Göteborg Dance and Theatre Festival, Théâtre National Wallonie-­Bruxelles, deSingel, Anvers, GREC Festival de Barcelona, Festival Aperto / 

Fondazione I Teatri (Reggio Emilia), Torinodanza Festival / 

Teatro Stabile di Torino –Teatro Nazionale (Turin), Dampfzentrale (Bern), Oriente Occidente Dance Festival (Rovereto)

Met de steun van
des autorités flamandes 

Distributie
Frans Brood Productions 

Met de steun van
Tax Shelter du Gouvernement fédéral belge, Autorités Flamandes

Basé sur Adrift, créé avec les danseurs de NDT 1: Chloe Albaret, Lydia Bustinduy, César Faria Fernandes, Fernando Hernando Magadan/ Spencer Dickhaus, Anna Hermann, Anne Jung, Marne Van Opstal, Roger van der Poel, Meng-keWu, Ema Yuasa/Rena Narumi

© Gloria Scorier