Théâtre National

J’abandonne une partie de moi que j’adapte

Théâtre des Martyrs

Justine Lequette / Group Nabla

Tickets

De documentaire ‘Chronique d’un été’ van Edgar Morin en Jean Rouch uit 1960 liet bij Justine Lequette en haar vier acteurs een diepe indruk na. In dit eerste Franse experiment in cinéma-vérité stelden de cineasten vragen aan mensen op straat – studenten, arbeiders, bedienden, migranten, … Sommige van die gesprekken werden later in een intiemer kader voortgezet. De belangrijkste vragen – over geluk, het leven, het werk, utopieën, … – worden nu opnieuw gesteld in de context van een samenleving die, achtenvijftig jaar later, hetzelfde is gebleven en tegelijk veel is veranderd.
Fragmenten uit documentaires van Pierre Carles en uit toneelstukken van Alexandra Badea worden, naast teksten die op het toneel zijn ontstaan, ingezet om beide tijdgeesten in perspectief te plaatsen en de zin die we aan onze levens geven te bevragen. Justine Lequette en haar acteurs hanteren daarbij een beeldtaal die vertrekt vanuit de werkelijkheid, maar op een speelse manier altijd wel een punt maakt.

Image
Hubert Amiel

Info

Taal

FR

Duur

70’

Plaats

Théâtre des Martyrs

Geluidsniveau

categorie 2

See also...

My Sweet Devil

Casting

Een project georganiseerd en gecoördineerd door
Justine Lequette

Collectieve redactie

Met
Rémi Faure, Benjamin Lichou, Jules Puibaraud, Léa Romagny

Regie-assistent
Ferdinand Despy

Lichtontwerp
Guillaume Fromentin

Création Studio Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Productie
Théâtre National Wallonie-Bruxelles

Coproductie
Group Nabla

Project na afloop van
Solo Carte Blanche de l’ESACT

Met de steun van
l’ESACT, La Chaufferie-Acte1, Festival de Liège, Eubelius

De voorstelling gebruikt tekst- en beeldfragmenten van
Je te regarde d’Alexandra Badea, L’Arche Editeur, www.arche-editeur.com ;
Attention Danger Travail et Volem Rien Foutre al pais, Pierre Carles, Christophe Coello & Stéphane Goxe, C-P Productions ;
Chronique d’un été, Jean Rouch & Edgar Morin, Argos films

Met speciale dank aan
Nathanaël Harcq, Annah Schaeffer, Astrid Akay & Jo De Leuw