Naar hoofdinhoud
Théâtre National Wallonie-Bruxelles
Persoverzicht

La danse peut-elle être palpitante ?

Triptych: The missing door, The lost room and The hidden floor
© Virginia Rota

"Dans la trilogie Triptych, les corps se démantibulent à l’extrême, soumis à des forces invisibles ou subissant le déroulement du temps autrement." 
Estelle Spoto, Avancer dans l'inconnu, dans Le Vif, le 26.01.2022

 

"Kan dans bloedstollend spannend zijn? Bij Peeping Tom alvast wel." ****
Magali Degrande, RECENSIE. ‘Triptych’ van Peeping Tom: Als dansers als lijken uit de kast vallen ****, dans Het Nieuwsblad, le 15.06.2021

 

"Alweer een uiterst intrigerende voorstelling van Peeping Tom." ****
Bert Hertogs, Recensie Triptych ★★★★, dans Concertnews, le 12.06.2021

 

"Peeping Tom durft in Triptych diep af te dalen in de menselijke ziel."
Het Parool, le 06.04.2021

 

"De uitvoering is naast spannend buitengewoon lenig en door de special effects kijkt het weg als een film. Wat een heerlijke voorstelling."
Recensie: triptych van peeping tom, dans Zubb, le 04.04.2021

 

"Schijnbaar moeiteloos vlechten ze dans, acrobatiek, filmische verbeelding, mime en tekst dooreen." **** 
NRC Handelsblad, le 04.04.2021

 

"Bijna acrobatisch gedanste acties, van zo'n originaliteit, schoonheid en perfectie dat ze moeilijk te vatten zijn." *****
Rosalía Gómez, Un alimento para el alma, dans Diario de Sevilla, le 30.01.2021

 

"Een fascinerende reis van bijna drie uur, [...] in het gezelschap van acht uitzonderlijke dansers die de natuurwetten lijken te tarten met elke beweging." *****
Marta Carrasco, El fascinante y poderoso efecto de la imagen, dans ABC Sevilla, le 30.01.2021

 

"De enscenering van deze voorstelling is erg sterk, omdat de dansers een bloederig beeld oproepen via een meedogenloze beheersing van het lichaam, perfect gecombineerd met geluids- en lichteffecten."
Judit Martinez Gili, La porta absent i La cambra perdudadans Recomana, le 26.07.2020

 

"Van onmogelijke bewegingen en virtuoze solo's tot subtiele humoristische accenten die ademruimte bieden in de spanning van de omgeving."
Oriol Puig Taulé, El virtuosisme de la contorsió, dans Nuvol.com, le 22.07.2020

 

"Peeping Tom treedt in de voetsporen van theaterdans of danstheater met een dramatisch concept dat rijk is aan suggesties en hints. [...] Een waar universum doorkruist door de magie van beweging en het onverwachte."
Ara.cat, le 21.07.2020

 

"[De voorstelling], waarin geen gebrek is aan zwarte humor, lijkt een eerbetoon te brengen aan David Lynch, met zijn sfeer en raadselachtige en verleidelijke scènes."
José Carlos Sorribes, 'Diptico', una turbadora maravilla, dans El Periodico, le 21.07.2020

 

"Opnieuw een delicaat en fascinerend spektakel van onmogelijkheden."
Jordi Sora i Domenjó, La disciplina del cuerpodans Suzy Q, le 21.07.2021

© Gloria Scorier